

om
Pragma Konsult - Jimmy Lanängen
"Ledarskapet... är främst upptaget av vad folk tänker och känner"
- Alvesson och Sveningsson
”Systematisk strävan efter önskade förhållanden genom att använda mänskliga förmågor på ett samordnat sätt”
- Mark Rothers definition av ledarskap
Det är viktigt att fortbildning, interventioner och andra insatser är grundande i vetenskap och inte allt för mycket färgas av tyckanden, trender och åtgärdsförslag som i första hand är lätta att sälja in. Äkta arbetsro skapas när man tagit itu med problemen i grunden.
Därför arbetar Jimmy Lanängen, som citaten till vänster försöker illustrera, med att göra ledarskapets hantverk till något naturligt och organiskt, där de mellanmänskliga kontakterna blir en källa till inspiration, istället för att kännas betungande, men där allt sker med avsikt att skapa samordning och effektivitet inom organisationen. Jimmy har ett brett register av kunskapsområden och kompetenser inom beteendevetenskap som helhet och med specialisering på ledarskap. Ibland behövs ordning och struktur, ibland behövs motivation och inspiration, och ytterligare andra gånger kan mer akuta insatser behövas. Allt detta kan du få hjälp med.
kompetenser
Jimmy har en lång erfarenhet av att arbeta som ledare inom både stora och små organisationer. Med en masterexamen i emotionssociologi och en magisterexamen i psykologi med inriktning mot arbete och organisation från Göteborgs universitet, och därutöver utbildning inom lean, projektledning med mera, så kan han bidra med att analysera och beskriva nuvarande tillstånd och framtida behov hos er organisation, med avsikt att öka funktionaliteten och leveransprecisionen hos den. Jimmy är också utbildad inom konflikthantering och gruppfacilitering med bland annat en kandidatexamen skriven på ämnet konflikthanterande ledare, och kan hjälpa er att sopa undan samarbetsrelaterade hinder på väg mot fruktsamma interaktioner inom organisationen. Han är dessutom utbildad till att kunna föra samtal utifrån olika psykologiska perspektiv för att på så sätt kunna anpassa samtal utifrån person och situation. Den pedagogiska kompetensen kommer till nytta vid föreläsningar och seminarier, men även vid löpande arbete med att skapa lärande organisationer.
(Ta gärna kontakt för ett mer utförligt CV.)